Ga je een e-mail nieuwsbrief maken of webtekst schrijven en wil je ergens naar linken (bijvoorbeeld een blog, landingspagina of naar je webshop) kies de tekst waar je de link aan koppelt dan gericht. ⁠

Waarom? Twee redenen die ik je mee wil geven. Er zijn er vast nog heel veel meer… ⁠

⭐ Google
Zoekmachine Google (check ook mijn post over gastbloggen) ~ Google ‘scant’ de linkjes op je website (om mee te nemen in je SEO score). En je kunt je voorstellen dat wanneer Google ‘klik hier’ of ‘lees meer’ tegenkomt, dit niet zoveel voor je doet. Wanneer je gericht woorden kiest om mee te linken die aansluiten op je zoekwoorden en de inhoud van je website wordt het voor Google (je SEO score) in eens een stuk interessanter. ⁠

⭐ Onbewust beïnvloeden⁠
Je leest in een e-mailnieuwsbrief iets interessants over roze olifanten. Je wordt door de mooie foto’s en het leuke bericht helemaal enthousiast en wilt eigenlijk wel een roze olifant kopen. Onbewust kun je dit gedrag (ik wil ‘m… ik wil ‘m) nog extra aanzetten ‘bevestigen’ door mensen op ‘roze olifant’ te laten klikken i.p.v. ‘klik hier, koop hier, lees meer of naar de webshop’. Dus kies je linkjes gericht om gedrag te beïnvloeden. ⁠

Kortom, vergroot de kans op een conversie door gericht je linktekst te kiezen. Kost misschien iets meer tijd, maar is het dubbel en dwars waard. Succes! 🔥🌈💛