Met stip op 1 bij jouw klant

Om succesvol te ondernemen heb je klanten nodig. Daar kunnen we niet omheen. En om je succes niet 100% van één klant af te laten hangen, gaan we ervanuit dat je meerdere klanten nodig hebt en het allerliefst komen zij natuurlijk vaker bij je terug. ⁠

Om die lange termijn relatie met je klanten op te bouwen,
is het belangrijk dat jij favoriet wordt in het brein en hart van je klanten. ⁠

Klinkt misschien wat technisch, maar het komt er op neer dat je wilt dat jouw klanten direct aan jou denken 💭 wanneer zij een product willen aanschaffen dat jij verkoopt. Het verkrijgen van die plek (het liefst natuurlijk met stip op nr. #1️⃣) in het hoofd van jouw klanten noemen we positioneren.⁠

Bij positioneren draait het dus om:⁠

1️⃣ met jouw onderneming en producten relevant te zijn voor je klanten en⁠
2️⃣ voldoende op te vallen en onderscheidend te zijn van alle anderen om je heen.⁠

Om te toetsen of je relevant en uniek bent, kijk je uiteraard naar je eigen onderneming en jouw doelgroep maar denk ook aan je concurrenten en relevante trends en kansen in de markt. ⁠

Ingewikkeld? Nee, het is echt geen hogere wiskunde. Ik denk zelfs dat je heel veel informatie al in je hoofd hebt zitten. ⁠

Waardevol? Ja! Dus pak pen en papier en zet alles eens op een rijtje. Schrijf en teken en kom zo tot nieuwe inzichten. ⁠

Werken aan jouw
nr. 1 positie?

Wil je samen met mij werken aan jouw nummer 1 positie? Laat dan gerust van je horen. Stuur via onderstaand formulier een berichtje en je hoort snel van mij.

Het Marketingloket maakt marketing makkelijk. 

stel mij een vraag