Dag tegel,
hallo groen!

Gemeente ‘s-Hertogenbosch

Vraag

Wij doen van maart t/m september 2021 mee aan het NK Tegelwippen. Kun jij alle benodigde marketing & communicatie verzorgen?

antwoord

Dat kan ik!

Van bewonersacties tot campagnes op Facebook.
Ik regelde alles van A tot Z.

Communicatie voor het NK Tegelwippen

Meer groen, minder tegels. Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd dat niet alleen vogels en insecten daar blij van worden, maar wij ook. Groen doet ons allemaal goed. Hoe tof is het dan om 6 maanden lang aan de slag te mogen met de communicatie over het NK Tegelwippen in je eigen stad. Zoveel mogelijk inwoners activeren om tegels te wippen en er groen voor terug te plaatsen. Van online campagne voeren tot het plaatsen van offline advertenties en het organiseren van speciale actiedagen (en ja, ook zelf tegels sjouwen) – alles om een bijdrage te leveren aan het klimaatbestendig maken van de gemeente.

En het resultaat mag er zijn! In zes maanden tijd wipten we in ’s-Hertogenbosch dik 30.000 tegels uit voortuinen, achtertuinen en zelfs schoolpleinen. Samen met alle andere deelnemende gemeenten zijn tijdens het NK tegelwippen ruim 1,5 miljoen tegels gewipt. En wanneer je je bedenkt dat 1 tegel volgens de spelregels 30×30 cm moet zijn, is Nederland hiermee toch echt weer een stukje groener geworden.

Doe je volgend jaar ook mee?

Deze acties neem ik in ieder geval mee naar een volgende campagne:

1. Betrek tijdig je eigen organisatie bij al je plannen. Fijn wanneer alle collega’s goed op de hoogte zijn en waar mogelijk de campagne aan hun eigen werkzaamheden kunnen koppelen.

2. Omarm initiatieven die ontstaan vanuit inwoners en partners. Een dag een puincontainer plaatsen, een ochtend mee tegels wippen, een fotograaf die alles vast komt leggen; het zorgt voor nog meer enthousiasme en energie.  

3. Inspireer! Leg voorbeelden vast in foto’s en video. Interview enthousiaste deelnemers. Maak content voor tijdens het NK maar denk ook aan de periode na het NK. Want tegels wippen mag écht niet alleen tussen 30 maart en 30 september. Het kan vandaag, morgen en overmorgen ook nog prima.

Maak mooie content voor tijdens het NK maar denk ook aan de periode na het NK. Want tegels wippen mag echt niet alleen tussen 30 maart en 30 september. Het kan vandaag, morgen en overmorgen (volgende week, volgende maand…) ook nog prima.

Naast mijn inzet voor het NK Tegelwippen heb ik de afdeling leefomgeving van de gemeente ‘s-Hertogenbosch ook mogen helpen bij:

“Voor gemeente ’s-Hertogenbosch heb je een belangrijke bijdrage geleverd aan de opzet en uitvoering van klimaatbewustzijn.

Ik ervaar je als een enthousiaste, eerlijke en bekwame kracht die hands on wil helpen. Niet blijven hangen in overleggen of plannen maken maar aanpakken en uitvoeren! Dat heeft ons in de uitvoering van onze doelen bij de communicatie van Klimaatbewustzijn vooruitgeholpen. Je maakt zaken expliciet: zoals bij de benoeming van de meerwaarde van een “campagne team”.

Je bent vriendelijk en behulpzaam. Planmatig, gestructureerd en secuur. En niet onbelangrijk efficiënt. Ik heb altijd vertrouwen in de facturen die je stuurt.”

Martine

Gemeente 's-Hertogenbosch

Meer weten?

Bel Nelien 06 – 19 93 07 79 

 

Nieuwsgierig
naar meer?

De koffie
staat klaar

Heb je een vraag, wil je kennis maken of denk je dat wij iets voor elkaar kunnen betekenen? Laat dan gerust van je horen. Stuur via onderstaand formulier een berichtje en je hoort snel van mij.

Het Marketingloket maakt marketing makkelijk. 

stel mij een vraag