SEO is meer dan een paar zoekwoorden

Voordat je uren en uren gaat stoppen in zoekwoordenonderzoek en het verwerken van zoekwoorden in je webteksten, kan ik je vertellen: SEO is meer dan een paar zoekwoordenJouw positie in de zoekresultaten van SEO wordt op basis van heel veel factoren bepaald. Grofweg kun je ze in drie categorieën indelen, dit zijn namelijk…⁠

• Autoriteit⁠ 💡⁠

Google geeft alle websites continue een autoriteits-score. Deze score komt o.a. tot stand op basis van link building. Linkt een relevante website met een hoge autoriteitsscore naar jouw website, dan draagt dit bij aan jouw score. Maar je kunt je voorstellen dat bijv. de tijd dat mensen doorbrengen op jouw website voor Google ook iets zegt over de waarde die je te bieden hebt dus meetelt in jouw autoriteitsscore. ⁠

• Techniek ⁠🔧⁠

Hoe snel je pagina’s laden, de werking van je mobiele website, het aantal foutieve (doodlopende) linkjes (maak dus altijd een re-direct); zomaar een aantal factoren – er zijn er veel meer – die van invloed zijn op SEO. Loop dus zeker een keer in de zoveel tijd je website eens door (met je webbouwer). Check je website op foutieve linkjes, heb je veel grote foto’s op je website, kijk welke je kunt verkleinen, hoe werkt je mobiele website. ⁠

• Content⁠ 🖊️⁠

Content is het onderdeel waar we zelf redelijk eenvoudig mee aan de slag kunnen/ invloed op hebben. Hier gaat het om de zoekwoorden, meta descriptions, alt-tags, H1 t/m H6 koppen etc. etc. Maar vooral gewoon fijne, aansprekende en begrijpelijke teksten schrijven. Niks forceren, want daar worden Google en je lezer niet blij van.⁠

En nee, dit is niet allemaal even makkelijk. Misschien kun je het e.e.a. zelf checken met behulp van onderstaande linkjes of Google (er zijn heel veel gratis checkers te vinden). Of schakel de hulp in van je webbouwer. Zo nu en dan een APK voor je website kan nooit kwaad. ⁠

Paar handige linkjes om je op weg te helpen:⁠
brokenlinkcheck.com
highervisibility.com/seo/tools/serp-snippet-optimizer/⁠
yoast.com/research/real-time-content-analysis/⁠
+ Google Analytics + Google Search Console⁠

De koffie
staat klaar

Heb je een vraag, wil je kennis maken of denk je dat wij iets voor elkaar kunnen betekenen? Laat dan gerust van je horen. Stuur via onderstaand formulier een berichtje en je hoort snel van mij.

Het Marketingloket maakt marketing makkelijk. 

stel mij een vraag