Het arbeidsmarktcommunicatieloket. Een mond vol. Ik houd het maar op Het Marketingloket, neemt niet weg dat jij me vanaf nu ook alles kunt vragen over arbeidsmarketingcommunicatie.

Drie elementen uit de training van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie die mij aan het denken hebben gezet, deel ik graag met je:

1.      Arbeidsmarktcommunicatie: bij wie hoort het thuis? P&O, communicatie? Marketing?
Mijn antwoord: voor het beste resultaat werk je samen. P&O heeft kennis van de arbeidsmarkt, van werven & de candidate journey. Als marketeer weet ik hoe je een aantrekkelijke tekst schrijft of een uitnodigende campagne maakt. Dus wanneer je alle kennis van P&O en het marketing & communicatie team bundelt, kom je tot mooie resultaten.

2.      Arbeidsmarktcommunicatie heeft geen start of einddatum
Arbeidsmarktcommunicatie gaat non-stop door. Het kent geen aan of uit knop. Of nu even niet. In principe ben je altijd bezig met het werven en binden van (nieuwe) collega’s. Ook wanneer je geen vacatures hebt, is het belangrijk de organisatie als potentiële werkgever te presenteren of je huidige collega’s aan de organisatie te binden. Continu. En soms wat intensiever met specifieke campagnes.

3.      Arbeidsmarktcommunicatie is buiten + binnen
Arbeidsmarktcommunicatie betreft de complete Employee Journey. Van een eerste kennismaking met jouw organisatie tot uitdiensttreden en optreden als ambassadeur voor jouw organisatie. En alles daar tussen in. Dus zowel extern als intern. Het is niet alleen heel veel kandidaten proberen binnen te halen, maar ook het vervolg; collega’s boeien en binden aan de organisatie.

Heb je een vraag of wil je een keertje sparren? Ik hoor graag van je!